طراح ایرانی مدال نقره مسابقات معماری 2015 ایتالیا را از آن خود کرد

تهران-ایرنا- محمد مهدی فخیمی طراح معمار ایرانی در حالی مدال نقره مسابقات طراحی معماری داخلی کشور ایتالیا در سال 2015 را کسب کرد که پیش از این طرحش در مسابقات داخلی کشور در همان مرحله نخست داوری حذف شده بود.

وی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا توضیح داد: شش ماه پیش طرح خود را همزمان به سه مسابقه طراحی در ایران ارایه کردم و درحالی که فقط با حضور حدود 200 شرکت کننده برگزار شد اما در مراحل نخست داوری حذف شدم .
فخیمی افزود: همزمان نیز طرح خود را برای شرکت در دو مسابقه به کشورهای آمریکا و ایتالیا ارسال کردم که در این مسابقات به ترتیب در آمریکا مدال برنز و ایتالیا مدال نقره را کسب کردم .
وی این توضیح را نیز داد که اثر وی در رقابت تنگاتنگ با 5 هزار طرح در ایتالیا و داوری حدود 70 و 80 نفر توانسته مدال نقره را برای او به ارمغان بیاورد.
همچنین براساس گزارش بنیاد معماری انقلاب اسلامی؛ فخیمی گفت: مسابقه طراحی DESIGN INTERNATIONAL AWARD 2015 ) A) کشور ایتالیا در رشته های مختلف طراحی برگزار می شود که مورد استقبال معماران از سراسر جهان قرار می گیرد .
وی اظهار داشت: آنچه این مسابقه را از مسابقات بین المللی طراحی دیگر متمایز می کند، فرایند داوری آثار است به طوریکه قضاوت این مسابقه در چندین مرحله و با مشارکت بیش از 70 داور از میان کارشناسان حرفه ای سراسر جهان اعم از چهره های آکادمیک واساتید دانشگاه ها، مدیران شرکت های بزرگ، مهندسین وتکنسین های اجرا، برندگان جوایز دوره های گذشته، مدیران برندهای معتبر جهان انجام می شود.
وی که سابقه کسب مدال برنز مسابقات بین المللی طراحی آمریکا را در کارنامه خود دارد ادامه داد؛ ویژگی مهم روند داوری این مسابقات شیوه قضاوت وامتیاز دهی آثاراست به طوری که داوران به آیتم ها چون زیبایی شناسی، خلاقیت ونوآوری، قابلیت استفاده، تکنولوژی، ارگونومی، مهندسی ساخت، اجرای جزییات، کارکرد، ارائه و خاص بودن امتیاز می دهند ونه به آثار، که در نهایت بالاترین امتیاز در هر رشته شایسته رتبه اول تا سوم این مسابقات می شود.
پروژه برگزیده مسابقات بین المللی طراحی واجرای یک کلینیک زیبایی است که دارای ویژگی سیالیت، استفاده از خطوط وسطوح پیوسته نرم وخمیده: پرهیز از نورپردازی مستقیم همچنین استفاده از مصالح ومتریال یکپارچه است.
دریافت جایزه این مسابقه معتبر جهانی توسط یک آرشیتکت ایرانی برای نخستین بار است.