مهدی فخیمی برنده مدال نقره مسابقات جهانی طراحی 2015

همه ساله مسابقات هنری گوناگونی در عرصه داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود و مسابقات جهانی «جایزه بین‌المللی طراحی» در زمینه هنر معماری یکی از معتبرترین آنهاست.
این مسابقه در رشته‌های مختلف طراحی برگزار می‌شود و همه ساله چندین هزار طراح و مهندس از سراسر جهان آثار خود را برای شرکت در این مسابقه فرستاده و اعلام کاندیداتوری می‌کنند.

آنچه که این مسابقه را از مسابقات بین‌المللی طراحی دیگر متمایز می‌کند و به آن اعتباری یگانه می‌بخشد، پروسه داوری آثار است به طوری که قضاوت این مسابقه در چندین مرحله و با مشارکت بیش از 70 داور از میان کارشناسان حرفه‌ای سراسر جهان اعم از چهره‌های آکادمیک و اساتید دانشگاه‌ها، مدیران شرکت‌های بزرگ، مهندسین و تکنسین‌های اجرا، برندگان جوایز دوره‌های گذشته، مدیران برندهای معتبر جهان انجام می‌شود.
ویژگی مهم روند داوری این مسابقات، شیوه قضاوت و امتیازدهی آثار است به طوری که داوران به  معیارهای خاص امتیاز می‌دهند و نه به آثار، که زیبایی‌شناسی، خلاقیت و نوآوری، قابلیت استفاده، تکنولوژی، ارگونومی، مهندسی ساخت، اجرای جزییات، کارکرد، ارائه و خاص بودن از جمله معیارهایی است که داوران این مسابقه به آن نمره می‌دهند و در نهایت بالاترین امتیاز در هر رشته حائز رتبه های اول تا سوم این مسابقات می‌شوند.

امسال برای اولین بار یک ایرانی موفق به دریافت جایزه از این مسابقه معتبر جهانی شده است.
محمد مهدی فخیمی، آرشیتکت ایرانی که پیش از این سابقه کسب مدال برنز مسابقات بین‌المللی طراحی آمریکا
INTERNATIONAL DESIGN AWARD 2014 را در کارنامه موفق خود داشته، این بار در سال 2015 موفق به دریافت مدال نقره مسابقات طراحی A DESIGN INTERNATIONAL AWARD 2015  کشور ایتالیا در رشته طراحی معماری داخلی شده، این در حالی است که به گفته فخیمی هر دو جایزه جهانی که وی در دو سال پیاپی موفق به دریافت آنها شده مربوط به یک پروژه است حال آنکه همین پروژه در مسابقات داخلی در همان مرحله اول داوری از مسابقات کنار گذاشته شده بود!

پروژه مذکور که دو مدال برنز و نقره جهانی را کسب کرده مربوط به طراحی و اجرای یک کلینیک زیبایی واقع در تهران است. سیالیت، استفاده از خطوط و سطوح پیوسته نرم و خمیده؛ پرهیز از نورپردازی مستقیم همچنین استفاده از مصالح و متریال‌های یکپارچه در این پروژه از خصوصیات منحصر به فرد آن است.